Narzędzia pracy copywritera
Copywriting to jedna z najprężniej rozwijających się branż. Przydaje się zarówno w działaniach marketingowych, jak i reklamowych czy wizerunkowych. To także integralna część pracy programistów i osób, które zajmują się profesjonalnym tworzeniem stron www. Sprawdź, z jakich narzędzi warto korzystać podczas prac copywriterskich!
Odpowiedni edytor tekstu
Podstawą w pracy copywritera jest oczywiście odpowiednie narzędzie do tworzenia i edytowania tekstu. Możliwości w tym zakresie jest wiele, jednak my rekomendujemy skorzystanie z klasyki gatunku, czyli wdrożenie microsoft 365. To nieśmiertelny i niezawodny pakiet, który zapewnia wszystko, czego potrzebuje copywriter do swojej codziennej pracy. Poszczególne programy są na bieżąco aktualizowane, dzięki czemu nie ostają w żaden sposób od tych produkowanych przez innowacyjne koncerny.
Sztuczna inteligencja
W ostatnim czasie niezwykle popularnym narzędziem do tworzenia różnego rodzaju treści i artykułów, są edytory, których działanie opiera się na sztucznej inteligencji. Tego typ systemy rozwijają się w zawrotnym tempie i bardzo prawdopodobne, że już niedługo po części zastąpią pracę specjalistów. Oczywiście żaden algorytm czy moduł nie zastąpi pracy człowieka, dlatego według nas wizja ta jest nieco przekombinowana i mało realna. Copywriterzy bardzo często korzystają z tego typu narzędzi np. w sytuacjach, gdy nie mają pomysłu na rozpoczęcie tworzonego artykułu. Sztuczna inteligencja podpowiada wówczas kilka ciekawych tematów i wstępów, które specjalista następnie rozwija zgodnie ze swoimi indywidualnymi preferencjami czy wytycznymi otrzymanymi od klienta.
Sprawdzanie poprawności treści
Każdy copywriter jest przekonany o swoich umiejętnościach i wiedzy dotyczącej poprawności językowej. Nie oznacza to jednak, że nie popełnia błędów, a tych w pracy pisarskiej nie brakuje! Każdy tekst narażony jest na liczne błędy gramatyczne, interpunkcyjne, stylistyczne, fleksyjne czy ortograficzne. Z tego powodu każdy szanujący się copywriter korzysta z dostępnych narzędzi, które weryfikują poprawność napisanego przez niego artykułu. Wyłapują one poszczególne potknięcia i rekomendują zmiany, aby gotowy dla klienta tekst był nieskazitelny pod kątem językowym. Dzięki temu obie strony współpracy oszczędzają czas na poprawkach i ponownym sprawdzaniu tekstu.
Aby prace copywriterskie szły sprawnie i szybko, niezbędne jest wdrożenie kilku narzędzi. Powyższe propozycje to jedynie mała część tych, po które warto sięgnąć. Współczesny rynek w tej branży oferuje bowiem dużo więcej możliwości, dlatego warto na bieżąco go śledzić.