Troska o pracownika fizycznego
Obecnie przywiązuje się zdecydowanie większą wagę do samopoczucia osób, które wykonują rozmaite zadania zawodowe. Dotyczy to standaryzacji pracy przed komputerem, jak i w przypadku pracowników fizycznych. Ci drudzy są jednak bezpośrednio narażeni na kontakt ze szkodliwymi narzędziami oraz potencjalne materiały o ogromnym ciężarze, dlatego warto się przy nich zatrzymać na dłuższą chwilę.
Efektywność na najwyższym poziomie
Wszystko to oczywiście musi iść w parze z progresem pod kątem produkcji. Trudno wyobrażać sobie sytuację, w której pracodawca w osobie właściciela fabryki zdecyduje się na wprowadzenie rozwiązania, które nie będzie spełniać odpowiednich wymagań pod kątem jakości. Takie opcje jak lean manufacturing cieszą się właśnie z tego powodu stale rosnącym zainteresowaniem. Nie tylko pozwalają firmie na ograniczanie kosztów, co pozwala ulokować kolejne środki w zakresie rozwoju całego przedsiębiorstwa. Przede wszystkim zwraca jednak uwagę na to, co dzieje się w życiu codziennym pracowników w zakładzie, w szczególności dbając o jego szeroko rozumiane bezpieczeństwo.
Postawienie na maszyny
W najbardziej fatalistycznych wizjach możemy zwrócić uwagę na to, jak wiele osób przewiduje upadek cywilizacji przez sztuczną inteligencję oraz maszyny. Jeżeli można podać jakikolwiek argument obalający tę tezę, to można już cofnąć się do XVIII wieku. Rewolucja przemysłowa działała w podobny sposób, jak obecnie. Najcięższe zadania oddawało się w ręce maszyn, a pracownicy fizyczni skupiali się w dużej mierze na ich kontroli. Dzisiaj sytuacja wygląda analogicznie. Różnica polega na zakresie prac maszyn, które obecnie są stworzone do nieco innych zadań. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na ich powtarzalność – wykorzystuje się je do prac jednowymiarowych i monotonnych, policzalnych z perspektywy planowania.
Potęga mediów społecznościowych
Nie da się też ukryć, że w dzisiejszych czasach pozycja pracownika jest zdecydowanie mocniejsza. Wszystko to dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych jako platformy do dzielenia się swoimi opiniami. W przypadku jakichkolwiek niedociągnięć lub większych problemów, szybki wpis na Twitterze czy Facebooku może okazać się dla firmy tragiczny. Z perspektywy PR oraz rozpoznawalności marki w przestrzeni internetowej, po prostu trzeba dbać o swoich pracowników.